If you are reading this then this warning is for you. Every word you read of this useless fine print is another second off your life. Don't you have other things to do? Is your life so empty that you honestly can't think of a better way to spend these moments? Or are you so impressed with authority that you give respect and credence to all that claim it? Do you read everything you're supposed to read? Do you think every thing you're supposed to think? Buy what you're told to want? Get out of your apartment. Meet a member of the opposite sex. Stop the excessive shopping. Quit your job. Start a fight. Prove you're alive. If you don't claim your humanity you will become a statistic. You have been warned...

dijous, 24 de març del 2011

tantes coses per canviar....i per reflexionar

A vegades em fa vergonya obrir l'armari cada matí i veure'l a rebossar de roba -tot i que molta sigui de cosines grans o d'amigues de me mare i el comparteixi amb me germana-, amb els penjadors plens de pantalons i jaquetes i piles de samarretes. A vegades em fa vergonya aixecar-me del sofà i veure la la nevera plena de menjar i begudes. A vegades em fa vergonya dutxar-me només per relaxar-me. A vegades em fa vergonya girar l'aixeta per servir-me un got d'aigua. A vegades em fa vergonya agafar el cotxe per anar al poble del cantó. A vegades em fa vergonya allargar la mà i amb un simple "click" obrir el llum.

Però el que em fa més vergonya de tot és veure com hi ha gent que va gairebé cada cap de setmana a malgastar diners als centres comercials. I que cada dia hi hagi més nens obesos engulant galetes mentre miren dibuixos animats -si és que encara els nens d'avui en miren, d'això!-. I que gent de la meva escola llenci entrepans a les papereres. I que molta gent digui "quin fàstig d'aigua" o "quin fàstig de menjar!". I que critiquin al veí per ser d'un color de pell diferent!

Ja està, la Laura ja s'ha tornat a posar solidària amb els pobres nens de l'Àfrica, que mona ella, sempre pensant amb els altres. Doncs no. No cal anar tan lluny. No parlo dels milions de persones que passen gana arreu del món -des de l'Àfrica fins al nostre propi país-, sinó de gent que ha viscut en pobles on ara vivim nosaltres però en un temps llunyà. Durant la guerra civil, per exemple. Hem sentit tants cops aquestes dues paraules que al final han perdut la seva força, s'han tornat dèbils i quan les sentim tendim a pensar..."ah, sí, la guerra civil...amb aquell piltrafilla d'en Franco!" Però realment ens hem parat a pensar mínimament en tota aquella població silenciada? En tota aquella gent que havia de refugiar-se en passadissos d'un metre i poc d'amplada juntament amb moltíssimes altres persones? Gent que vivia atemorida cada minut de la seva vida per por a perdre-ho tot, per por a morir. Bombardejos, avions, soldats, misèria, guerra. Dies sense menjar, malvivint com podien. És que no em puc fer a la idea, per molt que ho intenti...Tenir el germà, o el pare, o el marit lluitant quisapaon i resant cada dia perquè torni sa i estalvi a casa....Milers de morts pel carrer, famílies trencades, nens orfes, exilis...morts innocents. Un dia vaig sentir que una persona normal només tenia la capacitat de matar (directament) a tres persones. Després de la tercera víctima, el seu cervell es paralitzava i no ho podia suportar. Amb armes tot canvia. Però no creieu que si això és cert, és que potser és com una senyal que els humans no estem fets per destruir-nos? En canvi...posaria la mà al foc que no hi ha límit en transmetre abraçades, per exemple. Per mi, em dedicaria només un dia a abraçar a la gent...Per què no canviem una mica els valors? De debò cal enviar ajuda militar a Líbia? Cal?

No sé gent....quan no és la guerra, és el racisme. I sinó una altra cosa. Estem tots una mica bojos, no? Ja ho diuen que només els humans ensopeguen dos cops amb la mateixa pedra. No veiem tots els errros que hem comès al llarg de la història? És que no ho veiem? És que a ningú li importa com va tot, com va el món? eoeoeoeoeoeoeoeo! L'altre dia a classe la profe va preguntar...."hi ha algú que es preocupi per l'escalfament global?". Silenci absolut. Només se sentia el vent...ah, i alguns riures burlescos. Ah, i algun "no" tímid...Això sí que em fa vergonya...És que no m'ho podia creure...Tant passotes ens em tornat? Tant egoistes? A ningú li importa el més mínim l'estat del món i el seu futur? Em resisteixo a creure que només hi ha odi en aquesta societat....m'hi resisteixo, però costa creure-ho. Continuaré pensant que un altre món és possible.

Refugi de Barcelona (on es refugiava la gent durant la guerra civil quan hi havia bombardejos)


http://www.solidaries.org/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=1284&cntnt01detailtemplate=noticies&cntnt01returnid=180

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada